مردی از فوم سرد کف مبل به عنوان فرش قرمز در ورودی تالار عروسی استفاده می کند

فوم به ویژه فوم سرد کف مبل یکی از آن موادی است که تقریباً در همه جای زندگی ما وجود دارد: عایق خانه، صندلی در اتومبیل و هواپیما، زیر فرش و البته در تشک مرا به این فکر انداخت: در واقع فوم چیست؟ از کجا می آید و چگونه ساخته شده است؟

تولید فوم برخی از خصوصیات را با پخت به اشتراک می‌گذارد: شما تعداد زیادی مواد را کنار هم می‌چینید، آنها را مخلوط می‌کنید و آنها از یک ترکیب خمیر مانند به محصول نهایی تبدیل می‌شوند.

فوم های تشک فقط با سه جزء ساخته می شوند: پلی ال ها، بلوک های ساختمانی اساسی، که اغلب از روغن ها، مانند نفت، مشتق می شوند.

ایزوسیانات ها که واکنش دهنده هایی هستند که در صورت مخلوط شدن با پلی ال ها باعث ایجاد تغییرات شیمیایی می شوند.

عوامل دمنده که باعث ایجاد حباب های گاز در کف می شوند. آنها را به نسبت مناسب با هم مخلوط کنید و فوم به دست آورید.

فوم
dav

لاتکسی که در تشک ها کمتر دیده می شود و دارای اجزای مختلفی است، می توان آن را به صورت فوم نیز درآورد.

تولیدکنندگان می توانند با تغییر نسبت مواد مختلف، حس فوم را تغییر دهند. سفتی، به ویژه، توسط نسبت ایزوسیانات ها به پلی ال ها کنترل می شود. اساساً، هرچه ایزوسیانات بیشتر باشد، فوم محکم‌تر خواهد بود.

هر چه ایزوسیانات‌ها کمتر باشد، کف نرم‌ تر خواهد بود. که دو نوع ایزوسیانات وجود دارد که ساختار شیمیایی متفاوتی دارند که ممکن است در فوم استفاده شود، MDI متیلن دی ایزوسیانات و TDI تولوئن دی ایزوسیانات.

MDI در ایجاد حافظه به فوم‌ها نقش دارد و اغلب در محصولات گران‌تر یافت می‌شود، در حالی که TDI معمولاً در فوم‌های ارزان‌تر استفاده می‌شود.

دو نوع اصلی فوم در تخت‌ خواب‌ ها وجود دارد: فوم پلی اورتان و فوم حافظه.

آنها بر مواد اساسی یکسانی تکیه می کنند، و هر دو دارای توانایی کانتور و سطحی بخشنده و انعطاف پذیر هستند، اما احساساتی که به خواب می دهند کاملاً متفاوت است.