خوردن کلوچه خرمایی زاهدان موجب اصلاح مزاج می شود

اگر با کره ذوب شده در خمیر خام شروع کنید به جای تکه های کره سرد خمیر بلافاصله مرطوب تر می شود و سریعتر پخش می شود. نتیجه یک کوکی صاف تر و پهن تر است.

اما دمای کره روی بافت کلوچه خرمایی زاهدان نیز تاثیر می گذارد. با تبدیل آب موجود در کره به گاز، حفره های هوای باقی مانده را تغییر می دهد.

کره ذوب شده سوراخ های کوچکتر و بیشتری ایجاد می کند و کلوچه خرمایی زاهدان را جویدنی تر می کند. «از سوی دیگر، اگر تکه‌های کره سرد را به خمیر اضافه کنید، حفره‌های بزرگ‌تری از هوا و یک کلوچه نرم‌تر و شیرین‌تر به دست خواهید آورد.

همچنین می‌توانید جوش‌شیرین را به‌جای بکینگ پودر جایگزین کنید تا یک خوراکی نرم‌تر داشته باشید. او می‌گوید: «پودر به شیرینی خمیر می‌دهد، زیرا هم وقتی در خمیر مخلوط می‌شود و هم وقتی که گرم می‌شود، گاز دی اکسید کربن تولید می‌کند.»

در نهایت، می‌توانید طعم و عطر کلوچه خرمایی زاهدان را با تند کردن خمیر با شکر تیره تقویت کنید. شکر گرانول سفید به خوبی در واکنش میلارد شرکت نمی کند زیرا بیشتر حاوی ساکارز است.

قندهای تیره تر مانند ملاس، عسل و شکر قهوه ای مملو از گلوکز و فروکتوز هستند که خوشحال می شوند طعم های غنی و پیچیده ای را از واکنش Maillard بدست آورند.

بارزترین کاهش در سختی کوکی‌های مرکب به‌دست‌آمده برای سطح افزودن 7.5 درصد نمونه‌های کوکی آرد سفید Sukkari در دمای 200 درجه سانتی‌گراد مشاهده شد که تفاوت قابل‌توجهی با شاهد نشان داد.

اما تفاوت معنی داری با خنائیزی و فرد در شرایط درمانی یکسان نداشت. در مقایسه بین ارقام، افزایش نرمی در کلوچه‌های فرد در تمام شرایط تیمار در سطح گنجاندن 7.5 درصد به جز کوکی‌های آرد سفید در دمای 200 درجه سانتی‌گراد کاملاً مشخص بود.

کلوچه خرمایی زاهدان مطابق با مطالعات مشابه در مورد ترکیب دانه‌ها، مانند کوکی‌های مرکب آرد آمارانت نرم‌تر بودند. به گفته Chauhan و همکاران. کاهش سختی به دلیل جایگزینی آرد گندم با آرد دانه بود، که منجر به کاهش محتوای گلوتن در خمیر کوکی می شود که به نوبه خود، به کاهش قابل توجهی در سختی کمک می کند.