خوردن کشمش پلویی سبز عامل اصلی طول عمر زنان شناخته شد

این واقعیت که کشمش پلویی سبز به دندان می‌چسبد و حاوی مقادیر زیادی قند است، مردم را در مورد ترویج پوسیدگی دندان گمراه کرده است. با این وجود، گزارش های اخیر این افکار سنتی را رد می کند.

تصور می شود که سه حالت باعث ایجاد پوسیدگی دندان می شود: (1) PH پایین دهان (2) چسبیدن غذا به دندان (3) بیوفیلم یا رفتار باکتریایی.

هنگامی که کشمش پلویی سبز به تنهایی مصرف می شود، (1) PH خوراکی را زیر آستانه 5.5 کاهش نمی دهد که به کاهش مینای دندان کمک می کند (2) برای مدت طولانی روی دندان باقی نمی ماند (3) حاوی آنتی اکسیدان هایی با فعالیت ضد باکتریایی است.

کشمش همچنین ممکن است برای سلامت دهان مفید باشد زیرا دارای فیتوکمیکال های ضد میکروبی است که از رشد باکتری های دهان مرتبط با بیماری های دندانی جلوگیری می کند.

علاوه بر این، کشمش پلویی سبز باعث افزایش دفع کل اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه (SCFA) شد. اسید تارتاریک نتایج یکسانی را ایجاد کرد، اگرچه بر وزن مدفوع تأثیری نداشت. نویسندگان فرض کردند که هم فیبر غذایی و هم اسید تارتاریک واسطه اثرات مفید روده کشمش از جمله کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ است.

عملکرد کولون نیز پس از پیروی از یک رژیم غذایی گیاهی غنی از غلات کامل، آجیل و کشمش پلویی سبز خشک شده در آفتاب یا رژیم غذایی غنی از فیتوشیمیایی مبتنی بر غلات کامل، حبوبات، میوه ها، سبزیجات، آجیل و دانه ها بهبود یافت.

میکروبیوتا از زمانی که تحقیقات نقش کلیدی آنها را در حفظ سلامت انسان نشان داده است، توجه ویژه ای به خود جلب کرده است. با این حال، هنوز یک زمینه جدید است و مطالعات کمی در مورد غذا و میکروبیوتا منتشر شده است. در مورد کشمش، تنها دو مطالعه انجام شده است: یکی in vitro و دیگری in vivo.