خوردن هویج محلی موثر در رشد اعجاب انگیز موی سر

هویج محلی به طور گسترده در سراسر جهان کشت می شود. برآورد شد که کل تولید جهانی هویج و شلغم در سال 2018 40 میلیون تن بوده است که از این میزان 8.3 میلیون تن در اتحادیه اروپا تولید شده است.

هویج نارنجی محبوب ترین است، اما طیف گسترده ای از رنگ های دیگر از گوشت هویج مانند قرمز، سفید، زرد، سیاه، بنفش یا حتی چند رنگ وجود دارد که به دلیل ظاهر جذاب، ارزش غذایی و اثرات بالقوه سلامتی مورد توجه قرار می گیرد.

اثرات مفید هویج بنفش و سیاه برای سلامتی گزارش شده است و به طور گسترده ای به عنوان رنگ آبی و ترکیبات کاربردی در صنایع غذایی استفاده می شود. رنگ بنفش و سیاه توسط مشتقات آسیله آنتوسیانین ایجاد می شود.

جریان های جانبی هویج شامل کیک مطبوعاتی حاصل از پردازش آب هویج و پوست و سایر پوره های حاصل از پردازش هویج های خرد شده و دیگر هویج های تازه بریده شده است.

مشخص شده است که جریان های جانبی هویج نارنجی، کاروتنوئیدها و فیبر رژیمی، اجزایی با بیشترین پتانسیل برای استفاده بیشتر هستند.

هویج همچنین حاوی مقادیر قابل توجهی اسیدهای فنولیک، به ویژه اسیدهای کافئویل-کوئینیک است (هلستروم، گراناتو و ماتیلا، 2020). فنولیک های هویج عمدتاً در لایه های بالایی ریشه هویج قرار دارند.

Zhang و Hamauzu گزارش کردند که پوست هویج تنها 11.0 درصد از وزن تازه هویج را تشکیل می دهد، اما 54.1 درصد از کل فنول ها را تامین می کند. برای مثال، زخم شدن باعث افزایش بیوسنتز فنولیک ها در هویج تازه می شود.

این نتیجه افزایش فعالیت PAL ناشی از استرس است که در مطالعات مختلف به خوبی نشان داده شده است. بتاکاروتن پیش ساز ویتامین A است و هویج به عنوان یک درمان برای شب کوری شناخته شده است که ناشی از کمبود ویتامین A است.