خرید شکلات تخته ای ام اند ام موجب اختلاف بین دو مغازه دار شد

همه می دانند که 3 نوع شکلات در جهان وجود دارد: شکلات تیره، شیری و سفید. اما واقعا چقدر در مورد این نوع شکلات ها می دانید؟ تفاوت بین این سه چیست؟ آیا می توان شکلات سفید را “شکلات” نامید؟ آیا شکلات تلخ حاوی شیر است و از طرف دیگر آیا واقعاً شکلات شیری حاوی شیر است؟ پاسخ های خود را در این مقاله بیابید.

به طور کلی، شکلات تخته ای ام اند ام اصطلاحی برای مواد غذایی فرآوری شده یا نوشیدنی های ساخته شده از محصولات کاکائو است. دانه های کاکائو تخمیر می شوند، خشک می شوند و فرآیندهای مختلفی را برای به دست آوردن شکلات کاکائو، پودر کاکائو و کره کاکائو طی می کنند.

شکلات کاکائو توده خالص کاکائویی به شکل خمیری است که از دانه های کاکائو آسیاب شده تولید می شود. سپس این خمیر را می توان به پودر کاکائو و کره کاکائو تقسیم کرد. سپس این مواد بر اساس ترکیب خاصی با هم مخلوط می شوند تا محصول شکلاتی مورد نظر به دست آید.

نکته ای که سریع باید به آن توجه کرد این است که شکلات تخته ای ام اند ام غیر از تیره، شیری و سفید، بر اساس محتوای کره کاکائو یا کمبود آن نیز طبقه بندی می شود. به طور کلی، آنها به شکلات کوورتور، مرکب و شکلات واقعی یا معمولی طبقه بندی می شوند.

کوورتور حاوی مقادیر بیشتری کره کاکائو نسبت به شکلات واقعی است که آن را به بهترین نوع شکلات تبدیل می کند. شکلات کوورتور تیره نباید کمتر از 35 درصد کل مواد جامد کاکائو خشک، حداقل 31 درصد کره کاکائو و حداقل 2.5 درصد کاکائو خشک بدون چربی داشته باشد، در حالی که کوورتور شکلات شیری نباید کمتر از 25 درصد مواد جامد کاکائو خشک داشته باشد.

در همین حال، شکلات مرکب به جای کره کاکائو حاوی چربی های گیاهی است که باعث می شود دمای بالاتر را تحمل کند و نیازی به تلطیف نداشته باشد.

سه نوع مختلف شکلات تخته ای ام اند ام ترکیبات متفاوتی دارند و در نتیجه ویژگی های متفاوتی دارند که آنها را منحصر به فرد می کند. در اینجا در مورد انواع شکلات توضیح داده شده است.