خرما کرمان به عنوان برترین میوه سال معرفی شد

خرما کرمان 4 مرحله نارس، قابض، نیمه خشک (نرم) و خشک را طی می کند تا تبدیل به میوه ای خوراکی شود. میوه خرما کرمان معمولاً تا رسیدن کامل روی درخت باقی می ماند. اما گاهی برای جلوگیری از خشک شدن بیش از حد، آنها را زودتر از موعد از درخت می چینند.

یکی از عوامل موثر بر سلامت خرما عدم نیاز به استفاده از مواد مصنوعی یا شیمیایی برای خشک کردن خرما است. برخلاف سایر میوه های خشک موجود در فروشگاه ها، میوه های خرما کاملاً بدون آب نیستند و باید در جای خنک نگهداری شوند تا رطوبت خود را حفظ کنند. نکته قابل توجه در مورد خرما این است که از هیچ گونه مواد نگهدارنده برای نگهداری آن استفاده نمی شود.

خرما حاوی قند طبیعی است و جالب است بدانید خرمای خشک کالری بیشتری نسبت به خرمای تازه دارد. کالری زیاد و مواد مغذی فراوان خرما باعث شده است که مصرف این میوه توسط مسلمانان در ماه رمضان و زمان افطار بسیار زیاد باشد.

وقتی به برچسب تغذیه بسته بندی خرما نگاه می کنید، نکته ای که قطعا جلب توجه می کند میزان بالای قند موجود در آن است. آیا همانطور که اطلاعات این برچسب ها نشان می دهد مضر هستند یا یک میان وعده سالم هستند؟

اگر این سوال را بر اساس اطلاعات علمی موجود در مورد خرما بررسی کنیم، متوجه می شویم که خرما نه تنها میوه مضری نیست، بلکه از نظر علم تغذیه نیز بسیار ارزشمند است.

همانطور که قبلا ذکر شد خرما کالری بالایی دارد و بیشتر این کالری از کربوهیدرات ها تامین می شود. علاوه بر این خرما حاوی ویتامین ها و مواد معدنی و حجم بالایی از فیبر است.

از آنجایی که خرما فاقد کلسترول است و به طور طبیعی چربی بسیار کمی دارد، افزودن خرما به رژیم غذایی روزانه می تواند به کنترل کلسترول خون کمک کند.

خرما حاوی سلنیوم، منگنز، مس و منیزیم است و به همین دلیل مصرف آن در سلامت استخوان ها بسیار موثر است و از پوکی استخوان جلوگیری می کند.