با نخ پلاستیکی سبد بافی به فضا سفر کنید

سازندگان ریسمان و نخ پلاستیکی سبد بافی در مورد تامین مواد اولیه محصولات خود دو گزینه دارند: آنها می توانند فیلامنت های آماده را از شرکت هایی مانند DuPont خریداری کنند یا می توانند نخ های خود را از مواد خام بسازند.

در هر صورت، سازندگان مواد تشکیل دهنده (اعم از نخ های آماده یا مواد خام) را برای دستیابی به اهداف طراحی که شامل استحکام، ازدیاد طول، انعطاف پذیری، مقاومت در برابر سایش، خواص اصطکاک، کاهش تنش (نگهداری کشش)، کشش، انعطاف پذیری و رنگ است، انتخاب می کنند.

نخ های پلاستیکی آماده روی بوبین های پنج پوندی به کارخانه می رسند. به عنوان نخ ، آنها قبلاً مرحله اکستروژن و کشش را گذرانده اند و اگر محصول نهایی چند رشته باشد، مستقیماً به مرحله ساخت می روند.

فیلامنت های آماده هم به صورت تک رشته ای و هم به صورت دسته های رشته ای به نام نخ در دسترس هستند.

نخ

هنگام ساخت تک نخ ها، فیلامنت آماده را می توان کم و بیش همانطور که هست بسته بندی کرد، یا می تواند تحت کشش بیشتر قرار گیرد.

سازندگان از مراحل طراحی اضافی برای تنظیم دقیق ویژگی‌های نخ در داخل استفاده می‌کنند و به آنها اجازه می‌دهد تا محصولات نهایی متفاوتی را از یک نخ پایه ایجاد کنند.

این نخ ها به مرحله اکستروژن و کشش می روند و در کنار آن افزودنی هایی به صورت پودر و مایعاتی برای رنگ آمیزی نخ و دادن خواص متفاوت به آن استفاده می شود.

کلمات (نایلون، پلی و پلاستیک) در گیومه قرار دارند، زیرا اینها نه تنها آنقدرها توصیف نخ را گسترده می کنند بلکه طبقات گسترده ای از نخ ها هستند.

به عنوان مثال، آرامید مورد استفاده در نخ سبد بافی و در برخی نخ های پرکاربرد نیز به همراه نایلون در خانواده پلی آمیدها و پلاستیک ها قرار می‌گیرد، اگرچه پلی آمید معطر است.