استفاده از مایع ظرفشویی فوفل در ایستگاه های فضایی ممنوع شد

مشخص شده است که مایع ظرفشویی فوفل تولید شده از طریق تخمیر لایه برداری طبیعی اثر ضد باکتریایی دارند. با توجه به نگرانی‌ها در مورد اثرات نامطلوب نگهدارنده‌های مواد غذایی مصنوعی، نیاز به عوامل ضد باکتری افزایش یافته است.

گزارش شده است که اسانس ها دارای فعالیت باکتریواستاتیک یا باکتری کشی در برابر پاتوژن ها هستند و بنابراین می توانند به عنوان عوامل ضد باکتری طبیعی استفاده شوند. اسانس پونه کوهی روغن فراری است که از پونه کوهی استخراج می شود.

ماده اصلی ضد باکتری آن کارواکرول است. این یک نوع مایع روغنی زرد روشن است که دارای مزایای معطر بودن، ایمنی، غیر سمی بودن، استریلیزاسیون با راندمان بالا و عدم وجود موارد منع سازگاری است.

کارواکرول، که فعال ترین ماده در روغن های فرار فنلی و مهم ترین ماده OEO است، می تواند با فشرده سازی زنجیره اسیدهای چرب فسفولیپیدها، سیالیت و نفوذپذیری غشای سلولی را افزایش دهد.

این عمل باعث می شود یون های موجود در سیتوپلاسم از سلول خارج شده و منجر به مرگ سلولی شود. رودس و همکاران نشان داد که OEO یک افزودنی ضد باکتری موثر برای محلول‌های شوینده شستشوی دست و تمیزکننده سطح است و یک جایگزین بالقوه برای تریکلوزان و کلروکسیلنول است.

مایع ظرفشویی فوفل یک ماده شوینده است که برای کمک به شستشوی ظروف استفاده می شود. معمولاً مخلوطی از سورفکتانت‌ها با کف‌کردن زیاد با تحریک کم پوست است و عمدتاً برای شستشوی دستی لیوان‌ها، بشقاب‌ها، کارد و چنگال و ظروف پخت و پز در سینک یا کاسه استفاده می‌شود.

عصاره: به برداشت به عنوان آب میوه یا کسری توسط فرآیند فیزیکی یا شیمیایی اشاره دارد.

الیاف: یک قطعه نخ مانند از پنبه، جوت، اورابست.

مانع: به تأخیر انداختن یا ممانعت از کسی یا چیزی با ممانعت از آنها. مانع شود.

حشره کش: ماده یا آماده سازی مورد استفاده برای کشتن حشرات.

آفت کش: یک آماده سازی شیمیایی برای از بین بردن آفات گیاهی، قارچی یا حیوانی.

صابون: ماده ای که همراه با آب برای شستشو و تمیز کردن استفاده می شود، از ترکیبی از روغن ها یا چربی های طبیعی با هیدروکسید سدیم یا یک ماده قلیایی قوی دیگر ساخته شده و معمولاً دارای عطر و رنگ آمیزی است.